Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

بهترین زمان برای سفر به موریس | از بهار تا زمستان!

بهترین زمان برای سفر به موریس از ماه می تا دسامبر است که هوا خنک، خشک و آفتابی است. در تعطیلات موریس منتظر برخی از بهترین سواحل آفریقا، غذاهای دریایی تازه و روزهای طولانی و آفتابی باشید. این جزیره دارای آب و هوای استوایی کلاسیک با آب و هوای گرم در تمام طول سال است. حتی در زمستان، دما از گرم به ملایم کاهش می یابد. بازدید از موریس در طول فصل طوفان مرطوب، از ژانویه تا مارس، و اجتناب از سواحل شرقی در ماه های جولای و آگوست، زمانی که باد شدیدتر است را توصیه نمی کنیم.

راهنمای ماه به ماه برای سفر به موریس

ژانویه یکی از گرم ترین و مرطوب ترین ماه های سال در موریس است. با سرریز شدن گردشگران از دوره کریسمس، جزیره همچنان شلوغ است. در اواخر بعدازظهر می توانید بارندگی های شدید را پیش بینی کنید و در ژانویه احتمال طوفان های سیل آسا وجود دارد.

  • به تبعیت از ژانویه، موریس در ماه فوریه گرم، مرطوب و بارانی است. باران معمولاً زیاد دوام نمی آورد و پس از چند ساعت کوتاه پاک می شود. آب و هوای ماه فوریه برای تعطیلات ساحلی ایده آل نیست، اما جمعیت کمتری در تعطیلات وجود دارد. احتمال وقوع طوفان در این ماه همچنان وجود دارد.
  • ماه مارس ماه جشنواره هولی در جزیره موریس است که به طور گسترده به عنوان "جشنواره رنگ ها" نیز شناخته می شود. این جشن سالانه به افتخار خدای هندو، لرد کریشنا برگزار می شود. شرکت کنندگان در طول جشن ها در خیابان ها صف می کشند و خود را با پودرهای رنگارنگ می پوشانند و فضای شادی آور است. مارس یک دوره مرطوب است اما با بارش کمتر از ژانویه و فوریه.

بازدید از موریس در ماه های آوریل، مه، ژوئن و جولای

فروردین ماه گرم و مرطوبی است. این زمان عالی در تقویم برای جویندگان آفتاب است، اگرچه جزیره در تعطیلات عید پاک شلوغ تر است. اگر سواحل ساکت تر را ترجیح می دهید، بهتر است خارج از این دوره برنامه ریزی کنید. آوریل آغاز بهترین زمان سال برای سوار شدن بر امواج و موج‌سواری یا غواصی در آب‌های شفاف است.

  • ماه می رسما آغاز زمستان است، اما با زمستان هایی که ما می شناسیم بسیار متفاوت است. دما در حد متوسط ​​راحت باقی می ماند و رطوبت نیز بالا رفته است. همچنین برای اقامت در موریس در ماه مه، تخفیف های ویژه سفر بسیار مناسبی وجود دارد که این ماه را محبوب می کند. با کاهش دما پس از غروب آفتاب، عصرها ممکن است خنک شوند، بنابراین بهتر است برای عصرها کمی گرمتر باشید.
  • در ماه ژوئن، آب و هوا در موریس سردتر می شود. اگر هوای گرم را ترجیح می دهید، ممکن است ژوئن را ماه بسیار خنک تری نسبت به هوای مرطوب ابتدای سال بیابید. بادهای تجاری شدید شروع به افزایش می کنند و مانند ماه مه، عصرها می تواند کمی سردتر باشد. اگر اهل کایت سواری هستید، ماه مناسبی برای بازدید است.
  • جولای همچنین یکی از ماه های خنک در موریس محسوب می شود. اگر در این زمان به دنبال بهترین آب و هوای ممکن هستید، شمال جزیره جایی است که در این زمان به موریس بروید. با وجود این دماهای پایین تر، به دلیل تعطیلات مدارس در نیمکره شمالی، این هنوز یک زمان محبوب از سال است.

بازدید از موریس در ماه آگوست تا اکتبر

آگوست در موریس دارای دماهای ملایم تر و بدون باران است که برای روزهای آفتابی اما بدون گرمای شدید ایده آل است. بهتر است در ماه آگوست در ساحل غربی یا شمالی بمانید زیرا سواحل بیشتر از باد محافظت می شوند. آگوست ماه جشنواره ای در این جزیره است که جشنواره گانش چاتورتی برای گرامیداشت خدای گانش برگزار می شود. مجسمه‌های خدای فیل در این جشن‌ها در موریس مشاهده می‌شود.

  • ماه سپتامبر شروع غیر رسمی فصل اوج در موریس است. بادهای شدید تجاری شروع به خاموش شدن می کنند و دما افزایش می یابد و در ماه های تابستان و روزهای آفتابی طولانی تر به استقبال می آید. با این حال، هنوز هم سواحل آرام، قیمت های مناسب در پروازها، تورهای هیجان انگیز موریس و تخفیف در اقامتگاه ها را ارائه می دهد.
  • اکتبر خشک‌ترین ماه ثبت شده در جزیره موریس است. این زمان در پر رفت و آمدترین مقاصد جزیره زمان شلوغی است. موریس جمعیت زیادی از هند دارد و جشنواره هندو دیوالی (جشنواره چراغ ها) در ماه اکتبر برگزار می شود و شمع ها و لامپ ها در این دوره جشن با درخششی ملایم جزیره را روشن می کنند.

سفر به موریس در نوامبر و دسامبر

نوامبر، ماهی است که درجه حرارت افزایش می یابد و رطوبت هوا به طور قابل توجهی افزایش می یابد. ساعات آفتابی بیشتری وجود دارد اما بارندگی شروع به افزایش می کند. ماه نوامبر شرایط بسیار خوبی برای غواصی فراهم می کند، به خصوص اگر می خواهید لاک پشت های فصلی را ببینید - لاک پشت پوزه عقابی و لاک پشت سبز دو گونه هستند که به طور مرتب دیده می شوند.

آخرین ماه سال در سطح جهانی یک ماه شلوغ است و در موریس هیچ تفاوتی ندارد. سطح رطوبت در ماه دسامبر افزایش می یابد و رگبارهای شدید یک اتفاق عادی است، اما معمولاً در اواخر روز. دمای دریا در طول ماه به طور قابل توجهی گرمتر است و برای ورزش های آبی مانند غواصی، موج سواری و کایاک سواری مناسب است. بهتر است از قبل برای تعطیلات ساحلی در دسامبر برنامه ریزی کنید.

برای شروع برنامه ریزی سفر مادام العمر خود آماده اید؟

برای اطمینان از اینکه فرار جزیره گرمسیری به موریس یک تعطیلات به یاد ماندنی است، با یکی از کارشناسان سافاری آفریقایی ما تماس بگیرید. همچنین برای رزرو تور موریس اقدام نمایید.

 

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.